فرق عطر اصل و تقلبی، ترفند و راهنمای خرید عطر اورجینال

روش‌های تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی

امروزه، خروج از خانه بدون استفاده از عطر برای خانم‌ ها و آقایان دیگر غیر ممکن به نظر می‌رسد. به همین دلیل، بازار عطر و ادکلن با تولید و فروش محصولات تقلبی، به ویژه ادکلن‌ ها، رونق زیادی پیدا کرده است. در این شرایط، تشخیص عطر اصلی از تقلبی ضروری می‌شود. اگر شما یک فرد پولدار و متعلق به دسته لاکچری هستید که خریدن عطر اصلی برایتان اهمیت دارد یا اگر یک عطر فروش هستید که به تشخیص عطر اصلی و تقلبی نیاز دارید میتواند این مقاله برایتان مفید باشد. یا همچنین حتی اگر حساسیتی به مواد تقلبی دارید و یا از سودجویان بازار عطر و ادکلن دوری می‌کنید، این مقاله برای شماست.با مجله عطر اهورا همراه باشید.

پیشنهادی: ادوتویلت مردانه

 توجه به کیفیت بسته بندی، ساده ترین روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

روش‌های تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی(فیک)

  1.  توجه به کیفیت چاپ فونت‌ها بر روی بسته‌بندی عطر.
  2. توجه به کیفیت بسته‌بندی شیشه عطر.
  3. مشخصات ظاهری عطر اصل و مقایسه آن با تقلبی.
  4. بررسی قیمت محصول و مقایسه آن با محصولات تقلبی.
  5. بررسی جزئیات دقیق محصول و تفاوت‌های آن با محصولات تقلبی.
  6. بررسی بارکد و شماره سریال ادکلن برای تشخیص اصالت.
  7. بررسی رنگ و رایحه مایع ادکلن و مقایسه آن با محصولات تقلبی.
  8. تشخیص اصل بودن ادکلن با تکان دادن آن و توجه به رفتار و واکنش مایع درون شیشه.
  9. بررسی نحوه اسپری شدن عطر و ارزیابی کیفیت اسپری کردن.

توجه به کیفیت بسته‌ بندی، روشی ساده‌ تر برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

بسته‌ بندی عطر یکی از مهم‌ ترین عواملی است که می‌تواند در تشخیص اصلی بودن آن به شما کمک کند. برند های اصلی تولید کننده ادکلن مردانه و زنانه، توجه ویژه‌ ای به کیفیت بسته‌ بندی محصولات خود دارند و از مواد اولیه با کیفیت برای این کار استفاده می‌کنند.

پیشنهادی: عطر مردانه

از سوی دیگر، تولید کنندگان عطر های تقلبی معمولاً از مواد اولیه نا مناسب و چاپ کیفیت پایین استفاده می‌کنند. اولین نشانه ادکلن اصلی، وجود سلفون مرغوب است که به دور عطر و ادکلن کشیده می‌شود؛ بدون هیچ اثر پارگی یا خراشی و هیچ هوایی در زیر آن جمع نشده باشد. روش دیگر تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی، استفاده از پلاستیکی نازک است که به دور جعبه محصول کشیده می‌شود؛ این پلاستیک بسیار نازک است و در جا های مشخصی تا می‌خورد.

توجه به کیفیت بسته‌ بندی، روشی ساده‌ تر برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

توجه به املای صحیح و نگارش درست نام محصولات

قبل از خرید عطر اصل، به یک مغازه مراجعه می‌کنید، حتماً نام صحیح انگلیسی محصول مورد نظرتان را در اینترنت جستجو کنید و آن را به یاد بسپارید. این یکی از روش‌ های اساسی تشخیص عطر اصل از تقلبی است.

بسیاری از شرکت‌ هایی که عطر های تقلبی تولید می‌کنند، اشتباهاتی در نگارش و املای نام محصول دارند. این اشتباهات به دلیل عدم استخدام نیرو های متخصص و نبودن نیرویی برای نظارت کیفیت بسته‌ بندی محصول اتفاق می‌افتد. بنابراین، اگر در نام محصول اشتباهی رخ داد، باید در فکر تقلبی بودن آن باشید. برند های اصلی و معتبر هرگز اعتبار خود را با این اشتباهات کوچک و جزئی به خطر نمی‌ اندازند.

توجه به املای صحیح و نگارش درست نام محصولات
غلط املایی در نام عطر ها

بررسی دقیق چاپ فونت‌ های بسته‌ بندی عطر

چاپ بسته‌ بندی ادکلن اصل، معمولاً با کیفیت و دقیق است. طرح‌ ها و فونت‌ های نوشته‌ ها به‌ خوبی و با کیفیت بالا چاپ می‌شوند و هیچ‌ گونه ایرادی ندارند. اما، کیفیت و وضوح چاپ بسته‌ بندی عطر تقلبی معمولاً پایین و بدون دقت است. اگر با ناخن روی نوشته‌ها بکشید و متوجه برجستگی و کم رنگ بودن فونت‌ ها شدید، این نشانه‌ ای از تقلبی بودن محصول است.

بررسی دقیق چاپ فونت‌ های بسته‌ بندی عطر

مشخصات ظاهری عطر اوریجینال

اگر بخواهیم درباره ظاهر ادکلن و عطر واقعی یا جعلی بگوییم، شاید اغراق نکرده باشیم؛ کافیست کمی به جزئیات دقت کنیم. ابتدا، بطری یا شیشه عطر و ادکلن اصلی کاملاً مرغوب و محکم است و از کریستال چند لایه ساخته شده است، در حالی که بطری ادکلن جعلی، معمولاً از مواد اولیه بی‌ کیفیت مانند شیشه نازک یا پلاستیک ساخته شده است.

همچنین، درپوش ادکلن اصلی کاملاً با دوام است و محکم بسته می‌شود، حتی اگر بارها آن را باز و بسته کنید، کیفیت آن کاهش نمی‌یابد؛ اما، قفل در بطری عطر و ادکلن‌ های جعلی از همان ابتدا شل و ضعیف است و از مواد غیر مرغوبی مانند پلاستیک و فلز ارزان قیمت ساخته شده است. به طور کلی، مشخصات ظاهری و بسته‌ بندی یک محصول اصلی، باید به شما حس یک عطر اصلی را القا کند.مشخصات ظاهری عطر اوریجینال

بررسی اصالت عطر و ادکلن: نگاهی به قیمت

تشخیص اصالت عطر و ادکلن از طریق مقایسه قیمت یکی از روش‌ های ساده برای تشخیص اصالت یک عطر یا ادکلن، مقایسه قیمت آن است. با استفاده از فروشگاه‌ های آنلاین، با یک جستجوی ساده می‌توانید قیمت عطر اصل را بیابید.

به عنوان مثال، قیمت ادکلن ایفوریا (کلوین کلاین) در حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر، از دو میلیون و هفتصد هزار تومان تا سه میلیون تومان متغیر است، با توجه به میزان تخفیف موجود در فروشگاه. اما اگر یک فروشگاه قیمت این محصول را یک میلیون تومان یا کمتر گذاشت، این نشانه‌ ای است که محصول فیک است. از طریق این روش، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که عطر یا ادکلنی اصلی یا تقلبی است (توجه کنید این یک قیمت فرضی است.)

بررسی جزئیات

به جز نام محصول، به اطلاعات دیگر آن نیز توجه کنید. بسته‌ بندی عطر اصل، معمولا دارای جزئیات دقیق و کاملی است. به‌عنوان مثال، ممکن است روی جعبه عطر یا ادکلن اورجینال، اطلاعات مختلفی مانند نام برند، نام عطر، حجم، تاریخ انقضا و کد محصول درج شده باشد. در مقابل، بسته‌ بندی عطر فیک، معمولا دارای جزئیات دقیق و کاملی نیست. ممکن است اطلاعات مهمی در بسته‌ بندی ادکلن فیک به درستی درج نشده باشد یا اطلاعات درج شده، نادرست باشد.

برچسب اصالت: برخی از شرکت‌ های تولید کننده عطر، برچسب اصالتی را روی محصولات خود قرار می‌دهند. این برچسب‌ ها معمولا دارای کد های خاصی هستند که می‌توان آن‌ها را از طریق وب‌ سایت شرکت سازنده عطر، بررسی کرد. اگر این برچسب‌ ها روی محصول وجود ندارد یا کد های آن‌ ها با کد های موجود در وب‌ سایت شرکت سازنده عطر مطابقت ندارد، احتمال زیادی وجود دارد که با یک عطر فیک روبرو شده باشید.

بررسی اصالت عطر و ادکلن: نگاهی به قیمت

تشخیص اصالت ادکلن از طریق بارکد و شماره سریال محصول

یکی از روش‌ های ساده برای تشخیص اصالت یک عطر از جعلی، بررسی شماره سریال و بارکد محصول است. یک عطر اصلی معمولا شماره سریال، بارکد و کد QR برای اسکن دارد، پس اگر محصول مورد نظر شما این موارد را نداشته باشد، ممکن است جعلی باشد. حالا برای تشخیص اصالت با بارکد عطر و ادکلن، دو روش داریم:

  • برای تشخیص اصالت عطر و ادکلن، بارکد یک ابزار بسیار مفید است. این کد نواردار شامل اطلاعاتی مانند نام برند، نام عطر، حجم، تاریخ تولید و انقضا و کد محصول است. در روش اول، می‌توانید با استفاده از یک برنامه اسکنر بارکد، بارکد عطر را اسکن کنید. اگر محصول اصلی باشد، تمام اطلاعات مورد نیاز باید به نمایش درآید.
  • در روش دوم، با استفاده از یک برنامه بارکدخوان آنلاین، بارکد عطر را بررسی می‌کنیم. برخی از این برنامه‌ ها امکان بررسی اصالت محصول را نیز دارند. آن‌ ها اطلاعات بارکد را با پایگاه داده خود مقایسه کرده و در صورت مطابقت، محصول را اصلی تأیید می‌کنند. اگر ادکلن بارکد نداشته باشد یا نتوانید اصالت آن را تأیید کنید، از خرید محصول خودداری کنید.
  • طول بارکد: بارکد عطر معمولاً 13 رقمی است. اگر طول بارکد بیشتر یا کمتر از 13 رقم باشد، احتمالاً محصول فیک است.
  • شماره سریال: بارکد ادکلن دارای یک شماره سریال منحصر به‌ فرد است. اگر شماره سریال با شماره موجود در وب‌سایت شرکت سازنده مطابقت نداشته باشد، احتمالاً محصول فیک است.
  • کد کشور: بارکد عطر دارای یک کد کشور است که نشان‌ دهنده کشور سازنده است. اگر کد کشور با کد موجود در وب‌سایت شرکت سازنده مطابقت نداشته باشد، احتمالاً محصول فیک است.
  • اگر شماره سریال یا بارکد بر روی چسب نوشته شده باشد، احتمالاً محصول تقلبی است.

 

تشخیص اصالت ادکلن از طریق بارکد و شماره سریال محصول

بررسی رنگ مایع و رایحه عطر

سخت‌ ترین روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، توجه به رنگ و بوی عطر است که برای عطر شناس‌ های حرفه‌ ای امری حیاتی محسوب می‌شود. در ابتدا، نمی‌توانیم به راحتی رایحه یک ادکلن تقلبی را تشخیص دهیم، بخصوص اگر چندین عطر را پشت سر هم استشمام کرده باشیم. اما باید در نظر داشت که رایحه عطر اصلی از ترکیب چندین نت اولیه، میانی و پایانی حاصل می‌شود که با هم تلفیق شده‌اند. ادکلن‌ های تقلبی معمولاً فقط یک رایحه مشخص دارند.

همچنین برای تشخیص رنگ مایع درون بطری نیز باید توجه کنیم که رنگ ادکلن اصلی معمولاً شفاف، یکنواخت و پررنگ است، به این معنا که با گذشت زمان تغییری نمی‌کند. در عوض، رنگ عطر تقلبی ممکن است کم‌ رنگ، کدر یا ناهمگن باشد. همچنین، رنگ ادکلن تقلبی ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.

تشخیص اصل بودن ادکلن با تکان دادن شیشه آن

قبل از باز کردن جعبه عطر، چند بار آن را تکان دهید. اگر محصول لق نبود و هیچ تکان خاصی نخورد، به احتمال زیاد اصلی است زیرا برند های معتبر محصولات خود را درون چند لایه مقوای محکم قرار می‌دهند تا در مقابل ضربه و شکستگی محافظت شوند. اما اگر عطر خیلی لق بود، احتمالاً تقلبی است.

پس از باز کردن جعبه، حتماً عطر را خوب تکان دهید و سرعت محو شدن حباب‌ های آن را حساب کنید. اگر حباب‌ ها به سرعت ناپدید شدند، این نشان می‌دهد که درصد الکل محصول بالاست و به احتمال زیاد تقلبی است. البته برخی از ادوتویلت و ادکلن‌ ها درصد الکل بالایی دارند، بنابراین به درصد اسانس مواد سازنده محصول نیز توجه کنید. وقتی عطر یا ادکلن اصلی را تکان می‌دهید، حداقل 15 تا 30 ثانیه طول می‌کشد تا حباب‌ های آن محو شوند.

 

تشخیص اصل بودن ادکلن با تکان دادن شیشه آن

توجه به نحوه اسپری کردن عطر

یکی از روش‌ های ساده برای تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی، اسپری کردن آن است. دایره‌ ای که از داخل آن عطر اسپری می‌شود، باید کاملاً محکم باشد و همچنین محتوای داخل شیشه باید به طور یکنواخت اسپری شود، نه کم و نه زیاد.

نرم افزار هایی برای تشخیص اصل بودن ادکلن بصورت آنلاین

نرم‌ افزار های آنلاین تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی، ابزار هایی هستند که می‌ توانند به شما در این کار کمک کنند. این نرم‌ افزار ها، معمولاً با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات مربوط به عطر اصلی را با اطلاعات محصول مورد نظر شما مقایسه می‌کنند و در صورت مطابقت، نتیجه «اصل» را نشان می‌دهند.

در ادامه، به برخی از نرم‌ افزار های آنلاین تشخیص عطر اصل اشاره می‌کنیم:

Parfumo: این نرم‌افزار، یکی از محبوب‌ ترین نرم‌افزارهای آنلاین تشخیص ادکلن اصل از فیک است. Parfumo، بیش از 120 هزار عطر و ادکلن از برند های مختلف دنیا را در پایگاه داده خود دارد.

Checkfresh: این نرم‌ افزار، اطلاعات مربوط به عطر اصل را از وب‌ سایت شرکت سازنده آن دریافت کرده و در صورت مطابقت، نتیجه «اصل» را نشان می‌دهد.

Fakespot: این نرم‌ افزار، علاوه بر تشخیص اصل بودن ادکلن، می‌تواند به شما در تشخیص محصولات تقلبی دیگر نیز کمک کند.

Beware of Fakes: این نرم‌ افزار، اطلاعات مربوط به عطر اصل را از وب‌ سایت‌ های مختلف دریافت می‌کند و در صورت مطابقت، نتیجه «اصل» را نشان می‌دهد.

برای استفاده از این نرم‌ افزارها، ابتدا باید اطلاعات مربوط به کالای خوشبو کننده مورد نظر خود را وارد کنید. این اطلاعات معمولاً شامل نام برند، نام عطر، حجم عطر، تاریخ انقضا و کد محصول است. سپس، نرم‌افزار اطلاعات وارد شده را با اطلاعات موجود در پایگاه داده خود مقایسه می‌کند و در صورت مطابقت، نتیجه «اصل» را نشان می‌دهد. البته، توجه داشته باشید که نرم‌ افزار های آنلاین تشخیص عطر اصلی از تقلبی، همیشه نمی‌توانند با دقت 100 درصدی، اورجینال بودن عطر را تشخیص دهند. بنابراین، بهتر است هنگام خرید ادکلن اصل، به نکات دیگری مانند موارد ذکر شده در این مقاله نیز توجه کنید.

 

نرم افزار هایی برای تشخیص اصل بودن ادکلن بصورت آنلاین

نتیجه گیری

در این مقاله، ۱۰ روش کاربردی، آسان و سریع برای تشخیص اصل بودن عطر و ادکلن از تقلبی آموزش دادیم. در آخر، بهتر است برای خرید عطر اصل به فروشگاه‌ های معتبر مراجعه و حتماً قبل از خرید، رایحه محصول مورد نظر را تست کنید. همچنین، می‌توانید انواع ادکلن‌ های زنانه و مردانه را با تنوع قیمت مناسب از فروشگاه عطر اهورا خریداری نمایید.

zahra abedzadeh
دیدگاه کاربران
10 دیدگاه
  • زهرا 23 اردیبهشت 1403 / 1:44 ق.ظ

    خداروشکر همه ی عطر های شما اورجیناله👏❤

  • فیفی عبدی 23 اردیبهشت 1403 / 1:46 ق.ظ

    پشمام ریخت باورم نمیشد اینهمه راه وجود داشته باشه برای چک کردن عطر های فیک و اصل😃👌

  • سوروش 23 اردیبهشت 1403 / 1:51 ق.ظ

    من یبار عطری که خریدم فیک بود از این به بعد دقت میکنم حتما

  • مهدیار 23 اردیبهشت 1403 / 1:53 ق.ظ

    بابا مقاله هاتون خیلی خفن و کامله بنازممم👏👏

  • مهرناز 23 اردیبهشت 1403 / 1:54 ق.ظ

    خیلی عالی و کامل بود

  • سوسن 23 اردیبهشت 1403 / 1:54 ق.ظ

    دست نویسنده درد نکنه بخاطر این همه زحمتی که میکشه👏❤

  • سمیه بهرامی 23 اردیبهشت 1403 / 1:57 ق.ظ

    عکس هاتون خیلی مفهومی و عالیه با دیدن اونا میشه فهمید اصل مقاله بر پایه چیه😉🙏

  • پریسا 23 اردیبهشت 1403 / 1:57 ق.ظ

    اهورا همیشه نماد عطر های اورجینال هست و خواهد بود😊✨

  • دانیال 23 اردیبهشت 1403 / 1:58 ق.ظ

    تونستم به کمک این مقاله تشخیص بدم عطرم فیکه یا اصل

  • خیام 23 اردیبهشت 1403 / 1:59 ق.ظ

    مثل همیشه عالی❤❤👏

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *